Recenzja Rail Nation

railnation

 

Rail Nation Beta (bo taka wersja obecnie jest dostępna) to to gra nawiązująca do znanych i lubianych ciuchciowych tycoonów takich jak Railroad Tycoon, A-Train, Sid Meier’s Railroads! .Gra przyciąga ładną „ciepłą” grafiką 2D i odpowiednio dobranymi efektami dźwiękowymi które można wyłączyć kiedy komuś przeszkadzają bo np.jest w pracy 🙂 Tak gra nie wymaga ciągłego statusu online by miała sens, logowanie 2 razy dziennie po parę minut wystarczy by nadążać za podstawowymi potrzebami świata. Jeśli jednak chcemy zajść wyżej, wtedy częste odwiedziny to podstawa by gonić czołówkę.

Pierwszą różnicą w wersji browserowej jaką daje się zauważyć to fakt że nasze tory nie są widoczne dla innych użytkowników gry i w żaden sposób nie przeszkadzają ani nie pomagają. O tyle o ile mapa jest wspólna to tory są rzeczą indywidualną i stawia się je tylko według dostępnych ścieżek. Jest to zmiana nieodzowna przy takiej ilości graczy ponieważ inaczej na początku gry wszyscy zablokowaliby sobie możliwości rozwoju sieci torów na kolidujących trasach.Również rozwijamy swoją stację (posiadamy tylko jedną) na której rozbudowujemy budynki przynoszące dochód, prestiż , punkty badań itp.

railnation stacja

W przeciwieństwie do wersji PC tutaj nacisk kładziony jest na współpracę graczy i rozwój miasta z którym się współpracuje, podłączanie do nowych miast jest ograniczone do minimum. Gra uczy dialogu i współdziałania ponieważ to jedyny sposób by znaleźć się w finale. Przystępując do stowarzyszenia (lub je tworząc) zyskujemy wspólne bonusy w przedsiębiorstwach oraz od zatrudnianych pracowników.

Minusem gry jest to co zawsze lekko psuje nam wrażenie sprawiedliwej rozgrywki czyli płatne opcje dające przewagę nad innymi graczami. Za realne pieniądze kupujemy złoto, pakiety startowe, konto plus a za nie otrzymujemy dodatkowe bonusy.

railnation złoto

Dokładnie widać nastawienie na zarobek gdy posiadając konto plus mamy możliwość prostego dostępu do zmiany składów, kopiowania rozkładów i szybkiej naprawy. Opcje te są podstawowymi funkcjami interfejsu pozwalającymi szybko operować swoimi pociągami. W przypadku braku konta plus producent specjalnie upośledza grę by utrudnić te operacje i zmusić gracza do zakupu odpłatnego konta. Przy paru lokomotywach można machnąć ręką i męczyć się pojedynczo ale w późniejszej fazie rozgrywki mamy ich kilkadziesiąt. Udział w lukratywnych konkursach i zajęcie w nich wysokiej pozycji graniczy z cudem. Jedynym plusem w tej sytuacji jest fakt że aktywni gracze mogą zdobyć złoto wygrywając je właśnie w konkursie lub loterii.

Wersja Beta obciążona jest wieloma bugami, do najważniejszych należy zapychanie się przeglądarki przez co gra chodzi coraz wolniej i praktycznie trzeba ją co 20-30 minut odświeżać (zwłaszcza w mozilli). Dodatkowo pada dość często czat, który jest dość istotny podczas gry, raz po raz jesteśmy wyrzucani z gry poprzez brak połączenia z serwerem, czasami na forum pojawiają się „krzaki”, czasami widzimy dwa razy tyle lokomotyw co pewnie ma związek z zastępstwami innych graczy. Samo zastępowanie jest bardzo dobrą opcją ponieważ pozwala na ogarniecie konta przez zaprzyjaźnionego gracza kiedy wyjedziemy na rybki.

 

Powiązane strony:

Rail Nation

6.6

Grywalność

8.0/10

Grafika

8.0/10

Dżwięk

5.0/10

Poprawność działania skryptu gry

7.0/10

Równowaga gry darmowej do płatnej

5.0/10

Pros

  • Duża interakcja graczy
  • Bez przemocy
  • Przyjemna grafika
  • Tryb zastępstwa

Cons

  • Konieczność pilnowania gry
  • Częste błędy czatu
  • Konieczność nocnych zmagań na koniec gry
  • Zbyt duża zależność od innych graczy