Wirtualny świat


Liqueur Felix / Foter / CC BY-NC

Komputery zrewolucjonizowały współczesny świat. Tak się wydawało wszystkim, którzy jeszcze stosunkowo niedawno zamienili różnego rodzaju urządzenia liczące i maszyny do pisania na sprzęt, który nie tylko umożliwia jedno i drugie, ale jest także niezwykle przydatny w innych zastosowaniach. Coraz szybsze i wyposażone w coraz bardziej rozbudowane aplikacje komputery zaczęły wkrótce skutecznie zastępować nie tylko różnego rodzaju systemy, ale i ludzi. W tym czasie, czyli jakieś dwie dekady temu, wydawało się, że era cyfrowa przeżywa swoje apogeum. Ale prawdziwa rewolucja dopiero miała nadejść i w którymś momencie na świecie pojawił się Internet.

Dzisiaj nikt nie jest w stanie zawyrokować czy era Internetu znalazła się u szczytu swych możliwości. Możliwe, że jest to ciągle początek, a przed nami jeszcze wiele przełomowych niespodzianek. Nie ma jednak wątpliwości, że Internet nie tylko umożliwił wiele innowacji technologicznych, ale zmienił w sposób zasadniczy wielowiekowe przyzwyczajenia w sposobie komunikowania się ludzi i społeczeństw. Tradycyjne listy powoli wyparła błyskawiczna poczta elektroniczna. Papierowe nakłady najbardziej prestiżowych dzienników i tygodników zaczęły gwałtownie spadać zastępowane przez ich wygodniejsze wersje sieciowe. Wszystkie liczące się banki udostępniły swoim klientom możliwość dokonywania większości operacji finansowych bez wychodzenia z domu.

Internetowa rewolucja nie ominęła także rozrywki. W sieci można znaleźć dowolne utwory muzyczne, filmy oraz znakomite gry. Gry online oprócz swojej różnorodności tematycznej oferują uczestnikom wiele opcji i możliwości. Można korzystać z wersji pojedynczego gracza (single player), czyli grać tylko z komputerem zapisując ewentualnie w sieci swój wynik lub też w trybie, gdzie gra się z inną osobą lub osobami. Dalszy podział związany jest z opłatami lub ich brakiem. Wybór wśród gier bezpłatnych jest bardzo duży, a jedynym „kosztem”, jaki czasami ponosi grający, jest czas poświęcony na obejrzenie krótkiej reklamy wyświetlanej podczas uruchamiania aplikacji.